Helsingborgs IF och Voky inleder samarbete

februari 20, 2023

Helsingborgs IF och Voky inleder samarbete

Helsingborgs IF och Voky inleder ett samarbete som innebär att Voky kommer att vara exklusiv partner i att utveckla föreningens merchandise.

Fredrik Elgström, Försäljningschef Privatmarknad Helsingborgs IF:

”Vi ser fram emot att utveckla vårt utbud av merhcandise och kunna erbjuda våra supportrar prisvärda produkter med hög kvalitet. Tillsammans med Voky och deras kreativitet, kompetens och erfarenhet inom brand och merchandise kommer vi kunna ta nästa steg inom detta område där vi jobbar med att ta fram produkter som stärker Helsingborgs IF och i förlängningen både vår bredd- och elitverksamhet.”

” Vi är väldigt glada och stolta över att bli exklusiv partner till Helsingborgs IF. Voky har under de senaste åren växt inom sportvärlden och att nu även få möjligheten att bygga upp en bra affär tillsammans med HIF känns fantastiskt. Vi kommer in i avtalet med stor ambition att hjälpa HIF att förbättra affären", säger Robin Bornehav, Head of destinations & sports på Voky.

Samarbetet inleds omgående och en ny webbshop kommer att lanseras inom kort. Under 2023 kommer nya produkter lanseras succesivt och utbudet kommer att kunna köpas både online och i butiken på Olympia.

Om voky

Robin Bornehav, Head of destinations & sports Voky