Voky skriver mångårigt avtal med AIK Fotboll

juni 03, 2022

Voky och AIK Fotboll har ingått ett samarbete där Voky blir exklusiv leverantör och Huvudpartner till AIK Fotboll och kommer att ansvara för en rad viktiga områden för AIK Fotbolls verksamhet under de kommande åren.

Från och med nu kommer Voky vara en viktig och central partner i att utveckla och marknadsföra AIK Fotbolls merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. AIK Fotboll är en av Skandinaviens största idrottsklubbar och omsätter stora belopp årligen på sin merchandiseförsäljning.

– Vi är väldigt glada och stolta över detta samarbete. Voky har under de senaste åren växt ut till Sveriges största i branschen och att nu få möjligheten att ta fram alla merchandiseprodukter till AIK känns fantastiskt kul och inspirerande. Vi kommer in i avtalet med stor ambition att hjälpa AIK att förbättra affären, genom detta kan AIK förhoppningsvis bli ännu starkare genom sin ungdomsakademi och elitverksamhet, säger Robin Bornehav, Head of destinations & sports Voky.

– AIK har ett extremt starkt varumärke och trogna fans, det är ett stort förtroende att få vårda det varumärket och hjälpa AIK att erbjuda sina fans merchandise i världsklass. Vi ser också flera synergier i partnerskapet där vi tillsammans med AIK kan utveckla vår affär i Stockholmsregionen där vi vuxit kraftigt de senaste åren men nu inleder en ny expansiv fas, säger Adam Zollner VD Voky.

Huvudpartnerskapet inkluderar exponering, synlighet, aktiveringar samt affärsmöjligheter och sträcker sig över flera säsonger framåt. Som en del av samarbetet kommer Voky synas hos både herrlaget och damlaget.

• Det är med stolthet och entusiasm som AIK Fotboll kan presentera och välkomna Voky som ny huvudpartner och exklusiv leverantör till klubben. Voky har indikerat att man vill arbeta långsiktigt och integrerat tillsammans med befintliga merchandisepartners och AIK Fotbolls verksamhet. Dels genom att bidra med kreativitet och kompetens inom brand merchandise, men även med sin erfarenhet och förståelse genom sina arbeten med företag och idrottsverksamheter för att sedermera kunna understödja oss i arbetet att stärka AIK Fotbolls kärnverksamhet, säger AIK Fotbolls Klubbdirektör och VD Manuel Lindberg.

Se gärna hela intervjun här

Om Voky

Robin Bornehav, Head of destinations & sports Voky.

E-post: Robin.bornehav@voky.com

E-post: Adam.zollner@voky.com