Voky blir ny exklusiv leverantör till Färjestad BK

september 08, 2022

Voky blir exklusiv leverantör och Guldpartner till Färjestad BK – ett nytt flerårigt avtal tecknat. Voky kommer bland annat att ansvara för Färjestads försäljning av merch.

Voky kommer vara en central partner i att utveckla och marknadsföra Färjestads BK merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. Samarbetet omfattar flera områden med fokus på profilprodukter och merchandise för Färjestads supportrar

- Det känns fantastiskt inspirerande att vi stärker samarbetet med Färjestad. Sedan många år tillbaka har vi levererat flera produkter, nu ger vi oss in med full kraft för att hjälpa Färjestad att öka sin affär och bli ännu starkare, säger Robin Bornehav Head of destination & sport Voky AB.

- Vi ser fram emot att utöka vårt samarbete med Färjestad som redan är framgångsrika inom merchandise, vårt uppdrag är att tillsammans höja nivån ytterligare. Geografiskt sett ser vi en stor potential i Karlstad som stad där vi tror att Färjestads starka nätverk kan hjälpa oss att nå fler nya organisationer, säger Adam Zollner VD Voky.

Partnerskapet inkluderar exponering, synlighet, aktiveringar samt affärsmöjligheter och sträcker sig över flera säsonger framåt.

- Vi är väldigt glada över att ha landat ett långsiktigt partnerskap med Voky och ser fram emot att utveckla vår affär inom merch. Voky har en bred och djup kunskap om profilprodukter, sortimenststyrning och kommer vara en viktig partner för till att fortsätta utveckla vår e-handel, säger Helén Högberg Kommersiell Chef på Färjestad BK

Om Voky

Robin Bornehav, Head of destinations & sports Voky.

E-post: Robin.bornehav@voky.com

E-post: Adam.zollner@voky.com